מהו שכר עורך דין עבור טיפול בעבירות תנועה?

רבים מאתנו נרתעים מקבלת שירותי עריכת דין וזאת בלשון המעטה… כשאחד הדברים הראשונים שמטרידים אותנו כשאנו נדרשים לשירותים משפטיים הוא כמובן העלות. עלות שכר עורך דין העוסק בעבירות תעבורה, נגזרת ממספר פרמטרים עיקריים שכדאי להכיר לפני שמחליטים:

  • מוניטין - אם החלטתם ללכת על עו"ד צמרת או שאתם מעדיפים להסתפק בעו"ד טרי שרק יצא לשוק, למוניטין של העו"ד שלכם יש השפעה משמעותית על המחיר. עו"ד טוב ומנוסה עולה יותר, משמעותית מעו"ד שמעוניין "להתגלח על זקנכם". בדיוק כך.. את המחיר נדרשים לשלם כשכר עורך דין או כנגד כישלון משפטי שעלול לעלות הרבה יותר. עם זאת, יש לציין שבתחום זה אין התאמה מלאה בין מחיר לשירות ובהחלט יכול להיות מצב שתקבלו שירות איכותי תמורת עלות פחותה ולהיפך.
  • גודל וסוג התיק - שאחר שעורך הדין יקשיב לסיפור שלכם הוא יעשה חשבון קטן שתכליתו היא לקבוע "מה יצא לי מזה". אל תיקחו את זה אישית, הם השקיעו המון עד שהצליחו להגיע למעמד שבו אתם זקוקים להם. ברור שככל שיש יותר "בשר" בתיק כך המחיר עולה בהתאם. במצבים מסוימים העסקה מול העו"ד מתקיימת באחוזי פיצויים ובמקרים אחרים מחושב פקטור של שעות.
  • סיכון - מכיוון שהליך משפטי אינו מבטיח תוצאות ידועות, יש מרכיב ברור של סיכון. הסיכון נקבע עד כמה התיק שלכם "מוצק". תיק מוצק נדרש להציג ראיות ברורות וחותכות שהושגו בעדויות שאין עליהן עוררין, כמו מצלמות אבטחה ועדים משמעותיים. כמו כן, קיים מרכיב סיכון שקשור לעוצמת הטיעונים שלכם מול החוק היבש. אם יש חוק שפועל לטובתכם בצורה ברורה ומשמעותית והוא מגובה בראיות טובות, הרי עורך דין תנועה יקבע שיש פה סיכוי טוב להצלחה. לעומת זאת, אם יש לכם "קייס" חלש הרי עורכי דין רבים יעדיפו לא להיות מעורבים כלל, או להיות מתוגמלים עבור השירות בלבד וללא תלות בהצלחה.

בכדי לדעת מה מצבכם המשפטי עליכם לפנות לעו"ד לצורך יעוץ ראשוני. עלות יעוץ ראשוני עומדת על בין 500 ל- 1,000 ₪. אם אתם זקוקים ליעוץ לפני חקירה המחיר יעלה ל- 3,000 ₪ ויגיע אפילו ל- 5,000. את נדרש גם בוחן יש להיפרד מ- 10,000 ₪ ואף יותר.

תנסו לבטל דו"חות

כשאנו מקבלים דו"ח תנועה, המחשבה הראשונה שעולה בדעתנו היא שמדובר במצב נתון שלא ניתן להתווכח לגביו כלל. כמובן שמדובר בטעות ואם תעיינו בפרטי הדו"ח תגלו שעומדת לרשותכם האפשרות לערער. ראוי לציין שבתי המשפט לתעבורה אינם "אוהבים" מערערים, אך אם אתם בטוחים בצדקת דרככם ויש לכם הוכחות חותכות, הרי יש פה הזדמנות למחוק את הדו"ח ולהציל את כבודכם.

לעומת זאת, אם אתם חושבים שבאמצעות פנייה לבית משפט תצליחו להתחמק מדו"ח מוצדק, אתם הרי עלולים להתאכזב, אך כמובן אין מדובר במדע מדויק…

קבלו מספר תעריפים עבור עבירות תנועה נפוצות: "שתיתי רק חצי כוסית וזהו?" טיפול בנהיגה בגילופין תעלה לכם לפחות 6,000 ₪ ואף יותר מכפול. נרדמה לכם הרגל על הגז? טיפול במקרה של דו"ח על מהירות מתחיל מ 3,000 ומטפס לעשרות אלפי שקלים במקרים מורכבים. נהיגה בזמן שלילה זה עניין חמור וסביר להניח שאמפטיה מהשופט לא תקבלו, בנוסף תידרשו להיפרד מלפחות מ- 10,000 ₪ עבור טיפול משפטי. ברח לכם הגל הירוק? חבל כי טיפול משפטי במקרה של נסיעה ברמזור אדום עולה 2,500-3,000 ₪. פסלו לכם את רישיון הנהיגה? חופשי חודשי וכן 4,000-4,500 ₪ שכר עורך דין שיעזור לכם לצאת מהבוץ.

מעורבים בתאונה? תאספו עדויות

כלי הנשק העיקרי בכל עניין משפטי הוא עדויות. איסוף עדויות משתלם ומעמיד את כל מערכת הטיעונים שלכם באור רציני. ללא עדויות נוספות סביר להניח שתתקלו בקושי להוכיח את טיעוניכם וזאת בשל עדויות סותרות מהצד שכנגד ובמשקל דומה.

קיימים אמצעים רבים לתיעוד כשהמוכר והנפוץ מכולם בימים אלה היא מצלמת האבטחה. ניתן כיום לרכוש ולהתקין מצלמות המתעדות את המתרחש בסביבת הרכב בעלות נוחה, מתישהו זה הרי הולך להשתלם. אמצעי תיעוד יעיל נוסף הוא הטלפון הסלולארי שבעזרתו אתם יכולים לתעד את זירת האירוע בצילומים, סרטונים והקלטות קול. כמו כן, ניתן לתעד שיחות טלפוניות בעזרת אפליקציות חינמיות המצויות באנדרואיד בשפע.

עם כל הכבוד לטכנולוגיה, הרי עדיין יש מקום לתיעוד אנושי. זירת האירוע היא מקום המושך אליו סקרנים ואלה יכולים להתגלות כשימושיים למדי. אז תדברו עם אלה שהיו נוכחים ברגע האירוע ותאספו פרטים אישיים לצורך עדות משפטית. תשתדלו להיות נחמדים ולפנות אל הרגש האנושי והחובה האזרחית שלהם. אם הם מתנגדים, אתם יכולים לדרוש פרטים אישיים בעזרת שוטר שהגיע לסביבת האירוע או פשוט לאסוף את מספר הרכב שלהם.

תאונה ללא ספק מהווה אירוע מאד לא נעים. כשמעורבים בתאונה גם נפגעים, המצב הרבה יותר קשה ומלווה בטלטלה משמעותית לנפגע, קרוביו וכמובן גם עבור הפוגע. אז מהו שכר טרחה עורך דין בתאונת דרכים? טיפול בתאונה בשל נהיגה רשלנית עולה לפחות 7,000 ₪ ועלול לטפס בקלות גם למאות אלפי ₪. ברחתם? תשלמו לפחות 20,000 על ליווי משפטי כשהתעריף עלול לזנק למאות אלפי ₪ ובקלות. כשהנפגע בתאונה הולך רגל, מצבכם קשה עוד יותר ובמיוחד כשמדובר בנזק גופני הכולל נכות, במקרה זה שכר עורך דין עומד על בין 8 אחוזים ועד 15 אחוזים. אם מישהו חס וחלילה נהרג בתאונה, עלות הטיפול מזנקת משמעותית ומתחילה לפחות ב 150,000 ₪.

הזמינו מומחים מטעמכם

לאחר תאונה מגיע למקום הבוחן המשטרתי והוא נותן חוות דעת על האירוע. חשוב להבין שהבוחן אינו מהווה סמכות מוחלטת בעניין ובהחלט עלול לטעות. לכן, אם חוות הדעת של בוחן התנועה לא מוצאת חן בעינכם ולדעתכם אינה מייצגת את המציאות, יש באפשרותכם לערב מומחה מטעמכם. מומחה תעבורה הוא לעיתים קרובות שוטר לשעבר שפרש ולכן הוא "מבין עניין". המומחה מטעמכם בודק את זירת התאונה ואוסף ראיות ככל יכולתו וזאת במטרה להציג תמונה אחרת ממה שעולה בדו"ח המשטרתי. לעיתים קרובות, אם משיג המומחה שלכם מידע חדש, ישתדלו לשנות במשטרה את הגרסה שלהם במטרה להימנע ממבוכה בבית המשפט. לכן, כדאי להשקיע ולהתעקש על הצדק שלכם. עלות חוות דעת חיצונית של מומחה תעבורה עומדת על 5,000 ₪ ולעיתים הרבה יותר אך לעיתים קרובות שווה את ערכה בזהב.

משלמים שכר עורך דין או מבוטחים

הדרך הנכונה להתמודדות עם מצבים משפטיים לא נעימים על הכביש היא כמובן נהיגה נכונה, זהירה, מכבדת וחוקית. אך אם הסתבכנו באירוע משפטי משמעותי, יש לכך השלכות רבות הכוללות שלילה ונזק כספי רב. לכן, במצבים אלה יש לשקול ברצינות עזרה משפטית מקצועית בידי עו"ד. עורך דין תעבורה מבין היטב את משמעות הדברים ויודע לעזור לנווט את המהלכים המשפטיים נכון ולהשיג יתרון בבית המשפט, עד לכדי זיכוי מלא. העלויות הגבוהות של שכר עו"ד יכולות להימנע בקלות באמצעות הביטוח המהפכני "עורך דין לכל נהג" שעולה מעט אך מספק הגנה רבה בדיוק כשצריך אותה הכי הרבה.

למידע נוסף על ביטוח עורך דין לכל נהג פנו למספר 077-4160050 או השאירו פרטים ונחזור אליכם הקדם.

מאמרים נוספים

עו"ד לכל נהג

עצרו בצד בבקשה ותגידו לי בכנות, אתם מכוסים? את עו"ד לכל נהג הקמנו במטרה לשמור על ציבור הנהגים מפני עוולות החוק ובכך לאפשר לכל אחד ואחת לקבל הגנה וייצוג משפטיים בידי עו"ד תעבורה מנוסה. עם מנוי חודשי בעלות של כשקל וחצי ליום אתם מסודרים עם הגנה משפטית מקצועית מהסוג שעד לאחרונה יכלו להרשות לעצמם רק בכירים ועשירים.

עו"ד לכל נהג
הגנה משפטית לכל האירועים בכביש

טלפון: 077-4160050
פקס: 077-7055212
דוא"לilanabelski@gmail.com‏

כתובתנו: רחוב המייסדים 41, אבן יהודה.
לחצו לניווט וויז – WAZE למשרדי החברה

עקבו אחרינו בפייסבוק

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

צרו קשר

ניווט באתר

משרדי החברה